[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • Home page
    • חדשות האתר
  • site map
  • About
    • Curriculum Vitae
  • Exhibitions
    • Sarah's Tent – "Pleasure in the Late" - 2005
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • ''The Valley – Wadi Salib''
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • Draw to Close - 1994
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • Draw to Close - 1994
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
  • Research and Articles
    • Self - Portait paintings - out of the research
    • ספר אובייקט - אדם ואגם מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • Art and Education
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • Projects
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

Languages

  • English English
  • עברית עברית
Home

סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור

     

ש ם   ה ת ע ר ו כ ה:


סַ לְ סְ לֶ הָ -  וּתְרוֹמְמֶךָּ תְּכַבֵּדְךָ כִּי תְחַבְּקֶנָּה

(משלי ד' ח')


תערוכת יחיד של סיגל מאיר   

 


לחץ על התמונה להגדלה


הזמנה לתערוכה 'סלסליה' של סיגל מאור         הזמנה לתערוכה 'סלסליה' של סיגל מאור

 

 

 

להלן סרטון המתאר את ההכנות לתערוכה, התצוגה בחלל, הפתיחה, המיצג והרב שיח: 

 

 

 

 

 


טקסט שפורסם בעיתונות -  'האלכימיה של מאור' / ד"ר נורית צדרבוים  


האלכימיה של מאור - מרוממת מאשפתות שקים וסלסלות בתערוכה - "סַלְסְלֶהָ וּתְרוֹמְמֶךָּ תְּכַבֵּדְךָ כִּי תְחַבְּקֶנָּה" (משלי ד, ח), מציגה סיגל מאור תהליכים שבהם היא הופכת והופכת בבחינת סלסול ופלפול, ברוח לשון הקודש. מאור יוצרת בדבקות סיזיפית רעיונות ויזואליים שנגזרים מתוך החיבור העמוק שלה ללשון הקודש, לשפה העברית, למקורות פרשניים ולאות העברית כנושאת צורה ותוכן. מאור בוחרת חומרים הנחשבים 'חומרים נפסדים', כאלה שנגזר עליהם שימוש מהיר ומידי ולאחר מכן כליה. בעבור מאור אלה הם חומרי יצירה, חומרים שנושאים עמם תכנים מתוך המקור הפרטי שנועד להם, ואשר עוברים עיבוד וטרנספורמציה מחומר נשכח לחומר נזכר ומזכיר. כלומר, יצירת אמנות.

מאור משתמשת בחומרים שהיו חפץ שימושי .......להמשך הכתבה לחץ כאן



 


טקסט גלריה -  ד"ר נורית צדרבוים


 

 

סִפור היצירה של מאור יונק השראה מ 'ספר יצירה' שהינו ספר קבלה קדום האומר ומסביר שכל אות ואות מאותיות לשון הקודש נדרשת ונלמדת בשלוש דרכים מרכזיות – 'ספר , ספר וסיפור' -  כלומר, צורה גראפית, מִסְפַּר ותוכן. בעבודתה של סיגל מאור המילה היא החומר והחומר הוא מילה. שפת המילים ושפת הצורה נושקים זה לזה, נוצרים זה מזה וזה אל תוך זה וצרים עולם חדש של קשרים והקשרים, ממעשה להלכה והלכה למעשה.

האובייקטים שמוצגים בתערוכה זו חושפים תהליכי חקירה אשר קושרים ביניהם שדות חקר שונים ורבים - תרבות, מורשת יהודית, שפות (מילולית וחזותית), העצמי היוצר וחקירת החומר. התהליך המחקרי המשולב עולה גם מהתוכן וגם מפניה של הצורה. רוצה לומר, מתוך התכנים שמשפיעים על היצירה המתהווה ואחר גם נגזרים מתוך פנורמת המופע החזותי המגלה תהליכי שזירה וקשירה. חיבור וצירוף בסדר מובנה. בקצב ובמקצב. כל אלה מעידים על עשייה כמעט פולחנית שיש בה מן הדבקות, ההתמדה והחזרתיות שהיא על גבול הריכוז המדיטטיבי כסוג של תפילה. האובייקטים הנגלים לעניינו בתערוכה זו לבד ממה שהם בזכות מה שנוצרו להיות, הם נושאים בעצם צורתם ומאופן הכנתם את סיפור השילוב והשזירה הרעיונית והפיזית.

"השפה קושרת בין פרטי לכללי, בין עולם גשמי לעולם רוחני (מאור)" המקורות הרוחניים של מאור הם השפה כצורה וכתוכן. האות היא המשענת של המילה והמילה בשפה העברית על פניה השונים והדיכוטומיים לפעמים מוליכים את מאור להוסיף וליצור מהם צורות נוספות. יצירות אלה נגזרות מהשפה בתרתיי משמע מוסיפות עליה ומעשירות אותה, בבחינת אובייקט פרשני אשר שופך עוד אור על תוכן מוכר ממקור של ידע המוגדר כידיעה האסתטית.  

פעולת הסלסול שגם נושאת את שם התערוכה מהדהדת לתופעת הפלפול המאפיינת את החכמה היהודית, בבחינת חזור והפוך בה. ברוח זאת מאור בוחרת חומרים שהם לכאורה נפסדים, כאלה שנגזר עליהם תהליך של התכלות, מפיחה בהם רוח חדשה והופכת אותם לאובייקטים אוטונומיים האומרים דבר בעוד צורה, בעוד דרך. יצירות אלה מייצגות תהליכי פרשנות שהם בבחינת 'דרש'. החומר הפשוט, מסלסל מתוך עצמו אל תוך עצמו משם הוא יוצא לעולם כמסמך פרשני המרחיב את תודעת המתבונן כמו גם את תודעת היוצר.


ד"ר נורית צדרבוים – יוצרת, אוצרת וחוקרת רב תחומית

 



קטלוג (לדפדוף) - מתוך התערוכה

(לחץ על החץ והחל בדפדוף






'לתת צורה למחשבה - מצאנו אשת חיל' 


מתוך הדברים שנאמרו על ידי ד"ר נורית צדרבוים - בפתיחת התערוכה


"ומה נכבד לדעת, שאות חיים זה איננו רק אות ריק מכל תוכן ממשי, כי אם יש בו גם כן פרי ותועלת" (הרב קוק זצ"ל)


ואנחנו מדברים כאן על אותיות מדברות. האותיות מדברות אל סיגל מאור, מדברות אתה והיא מדברת אליהם ובאמצעותן.


לפני שנים רבות, כאשר סיגל ביצעה את פרויקט הגמר שלה באוניברסיטת חיפה, היא רשמה , כדרכה את הגיגיה ושם מצאתי , כך כתבה: "יש לי הארות


קטנות בחיים[...]ניצוצות של......... לקריאת המשך הדברים לחץ כאן 



_________________________      _____________      _________    _______



הסרטון מתאר את דברי הפתיחה של:

משה פורמן יו"ר אגודת הציירים באשדוד

סיגל מאור - האמנית

ד"ר נורית צדרבוים - אוצרת התערוכה




________________    _____________    ____________    ________  _____



כתבה מלווה בתמונות ובסרטונים שפורסמו באתר 'חדרים' - פרוזה ושירה עברית חופשית


בעריכת יאיר בן חיים:


ערב חג הפסח הוזמנתי לפתיחת התערוכה'סַלְסְלֶהָ' של האומנית סיגל מאורשהתקיימה בגלריה 'דואט' באשדוד. שם התערוכה


סַלְסְלֶהָ מעורר סקרנות ומחשבה, מילה אחת מכילה בתוכה את המהות לקונספט עבודותיה של סיגל מאור. המילה לקוחה מתוך


פסוק מִסֵּפֶר מִשְׁלֵי פרק ד'פסוק ח'. סַלְסְלֶהָ וּתְרוֹמְמֶךָּ; תְּכַבֵּדְךָ, כִּי תְחַבְּקֶנָּה. פרק מעניין הנותן את הכלים לאדם איך לזכות


בחוכמה.

 

עבודותיה של מאור מחוברות ....... לקריאת המשך הסקירה ולצפייה בסרטונים לחץ כאן




מתוך המיצג שהתקיים במהלך ערב פתיחת התערוכה



 

 

 

  סיגל מאור במיצג בפתיחת תערוכת יחיד    סיגל מאור במייצג בפתיחת התערוכה בגלריה דואט      מיצג של סיגל מאור    המיצג של סיגל מאור בפתיחת תערוכתה

 

צועדת לדעת בשביל המישור - © נורית צדרבוים

יום ‏13 אפריל 2014‏ בשעה ‏13:45‏

 

השיר הנ"ל היה חלק מהמיצג אתו ביצעה האמנית סיגל מאור, בתערוכת היחיד שלה 'סלסליה' שאותה יצרתי. השיר נכתב על ידי במיוחד למיצג הנ"ל. שימו לב שהשיר נקרא מלמעלה למטה וממשיך ממלמטה למעלה - בהתאם לאופיו של המיצג.



 


טוֹפֵפֶת עַל כַּפּוֹת רַגְלַי דּוֹרֶכֶת עַל רִגְבֵי אֲפָר בְּאֵלֶם


נוֹשֵׂאת בְּכַפּוֹת יָדַי קַל וָחֹמֶר דִמוּי- אָדָם- צֶלֶם


בִּתְפִלָּה דְמוּמָה מְשִׁיבָה רוּחַ לִדְמוּת אָדָם בְּצוּרָה


קוֹרַץ מֵחֹמֶר נִקְבַּץ מֵעָפָר אֶל עָפָר–  בָּא וְחָזַר.............

 

להמשך קריאה לחץ כאן

 

 



להלן סרטון שהפיקה סיגל בהקשר לתערוכה - הסרטון הוקרן בחלל התערוכה והיה חלק מהמיצג





 

 


© כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים

 











  • Share

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]