[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • דף הבית
    • חדשות האתר
  • מפת האתר
  • אודות
    • ביוגרפיה - במילים ותמונות
  • תערוכות
    • אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה/ 2006
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • הוואדי - וואדי סאליב
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • תחילת נעילה - 1994, 2011
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
    • תחילת נעילה - 1994
  • מחקר
    • The Book Object - Out of the Research
    • ציורי דיוקן עצמי - מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • אומנות בחינוך
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • מיזמים
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

שפות

  • English English
  • עברית עברית
דף הבית

כתבו עליי

כתבו עליי

מה כתבו עליי

 
 
"חוֹשְׁבִים שֶׁהַדַּף חֵלֶק ,לָבָן, וַצַּח

בּוֹלֵט בַּכְּלוּם שֶׁלּוֹ.

רַק אֲנִי רוֹאָה אֶת הַשְּׁבִילִים

שֶׁעֲלֵיהֶם אֲנִי צְרִיכָה לִשְׁתֹּל מִלִּים.

רַק אֲנִי יוֹדַעַת אֶת הָאוֹתִיּוֹת הַסְדוּרוֹת בַּשּׁוּרוֹת,

אֶת שׁוֹרְשֵׁי הַצּוּרוֹת הַבְּצוּרוֹת כְּחוֹמוֹת

בְּאֶבֶן נְיָר וּמִסְפָּרַיִם, וּבָאַחַת

לִגְזֹם וּלְבַקֵּשׁ לְנֶקֶשׁ

אֶת שִׁירַת הָעֲשָׂבִים הַשּׁוֹטִים"


(נורית.צ.- 2009 , מתוך השיר  "מהו הרף של הדף")


© כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים
 

 

 

 

אסופת ציטוטים מתוך :

 

  • העיתונות
  • התייחסות לתערוכות
  • ספר אורחים - לחץ
  • מכתבים

 

לחץ על התריס לפתיחה ולקריאת הציטוט

מין העתונות - נאווה סמל,"פרצוף בחלון" , מעריב/ 27.3.1987 – לתערוכת יחיד "סביבתי ואני"

 

 

 

"נורית צדרבוים בונה קולאז'ים המשלבים ציור עם צבע וגבס מעובה, שברי זכוכית וקטעי עיתון. פנים ממוסגרות בתוך חלון נייד. בהעמדת הפרצופים בלב החומרים מן המציאות יש איזו התרסה מופגנת.... מכניסה לעבודות חומרים שונים – רשתות, קרטון גלי, בדים וחלקי עץ צבועים – כל אלה מאורגנים למקשה... החומרים הזרים מנותבים אל אפיק ההבעתיות. חוש לצבעים עזים ויכולת לארגן יחד חומרים שמישים הם הדברים הבולטים בתערוכה. העבודות תובעות תשומת לב... דווקא הרישום בגואש ובפחם מחייב אותה פחות, ונורית צדרבוים מרשה לעצמה להמיס את המשמעת והבקרה ולהתיר לעצמה ספונטאניות וכנות" .

מין העתונות - גרשון קניספל, 1988 - בהתייחס לתערוכת הדפסים בבית האמנים ע"ש שאגאל - חיפה
 
 
 
"נורית צדרבאום מפתיעה בחיתוכי העץ קטני המפורמט שהיא מאכלסת בהתרחשויות רבות – עניין".
 
 
 
 
מין העתונות - א. זוהר "ציורי הקיר הגנובים". הד הקריות - 10.6.88 - פרוייקט 'חוצות יוצרים'

 

 

"לפני כשלושה שבועות נגנבו מבית העם בחיפה ארבעה ציורים של הציירות אהובה שרמן, עליזה ברם, כרמלה רופא ונורית צדרבוים. הציורים צוירו במהלך פסטיבל הרחובות שהתקיים ברחבת תיאטרון חיפה והוזמנו על ידי מחלקת האמנות של העירייה, לצורך תערוכה מיוחדת לציון שנת הארבעים למדינה. ערך הציורים, שאך יועדו להישלח לחו"ל, הוא גבוה. השבוע התקשרו אלמונים לביתה של נורית צדרבוים והציעו עסקת חליפין תמורתה יוחזרו הציורים, שלדבריהם נמצאים ברשותם. תמורת הציורים ביקשו האלמונים סכום נכבד של כסף" .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מתוך תערוכה - ישראל ורטמן. מנהל מחלקת אמנות בעיריית חיפה - מתוך הקטלוג - ציור קיר 'חיפה' - פרוייקט חוצות יוצרים - 1988

 

 

 

 

 

".....הציורים משקפים ארבע זוויות ראייה שונות של העיר חיפה. הציורים צוירו לעיני קהל גדול ונועדו לשמש כאטרקציה בתערוכה גדולה בשיתוף עיריית חיפה. גודל כל ציור 3.5 X2.5 מ'.... חמישה אמנים (ארבע ציירות ופסל) עבדו שכם אל שכם לעיני הקהל ובמשך למעלה משלושה שבועות נאבקו במשטחי הענק ובעיניהם הביקורתיות של הצופים....זו הייתה חוויה מרגשת ליוצרים ולקהל, אשר ראה אמנים בפעולה".

 

 

 

 

 

 

 

מין העתונות - לאה מטרסו - "המקורות הנפלאים של נורית צדרבוים". 'כל השבוע' - מוסף כל הקריות. התייחסות לתערוכה 'אמצע הדרך' - 1989



 

 

"המקורות הנפלאים של נורית צדרבוים" "השבוע נפתחת תערוכת יחיד רביעית של נורית צדרבוים.... צדרבוים, ציירת שתענוג לראיין, דיבורה קולח משובץ במטאפורות, אנקדוטות ושברירי זיכרונות. קסם אישי הנבנה, בין היתר, מניגודים שהחיבור ביניהם יוצר איכשהו שלם מורכב ומעניין יותר. הרמוניה. גם ביצירתה לוקחת כמשימה לחבר דברים שמלכתחילה לא נועדו לשכון בכפיפה אחת. יוצרת מקצבים אחידים בטכניקה שונה ומגבשת הכול יחד. נורית צדרבוים עובדת במגוון רחב של חומרים, בלי שמץ של שיעבוד לשמן הקלאסי, היא משתמשת בגואש, באלמנטים תלת – ממדיים אותם היא מביאה מהפיסול, כל אלה לצד עיבוד של הדו מימדי של פסלים שיצרה בעבר. נוהגת להרכיב עבודות מחלקים. תת קומפוזיציות, עם יחס חזק לטקסטורה. לא קונה בדים, כי רואה את המצע כהתחלת הסיפור. משתמשת בסדינים ישנים מעובדים, קרטון, תחבושות גבס. החומר בשבילה הוא חלק מהתוכן....."


"ימים אחדים לאחר מכן, בפתיחה התחוור שהשכל הישר ניצח. הפתיחה הייתה חגיגית ומרשימה. היצירות העתירו רושם עמוק במיוחד על הנוכחים, ונורית צדרבוים קיבלה הצעה להתארח במשך חודש ימים בדירת הסופרים של נהרייה, כדי שתתרשם ממנה ואולי תואיל ליצור בהשראתה".

 

 

 

 



מין העתונות - חנה טל. עיתו הד הקריות - 31.1.89 - בעקבות תערוכת יחיד ופרוייקט 'נגב'

 

 

 

 

 

"מפסלת בציור".........היא לא מאלה המחפשים את צידוקם בפופוליזם המוני...היא לא בוחרת בדרך הקלה. גם לא בבחירת החומרים. היא מחפשת את אמצעי הביטוי מהסביבה בה היא מוקפת, החומר הוא חלק מהתוכן שאותו תרצה להעביר..... הציורים שלה גדולים ברובם, מורכבים מכמה ציורים יחד שיוצרים קומפוזיציות ענק. העבודות ניחנות באיזה חוסר סגנון מכוון ויוצרות תחושה של בראשיתיות, ראשוניות. אין בהן שום נטייה להתחנחן, למצוא חן ומצד שני אין בהן גם פרובוקציות.....גם בהוראת הציור והאמנות היא לא צפויה. שונה ממה שאנחנו מכירים בחוגי הציור....למרות חוסר הרצון להגיע למכנה משותף גדול, היא זוכה להערכה רבה. התערוכות שלה מושכות תשומת לב אצל אמנים ואנשי מקצוע. היא מוזמנת להרצות בסמינרים ובהשתלמויות מורים. בקיץ האחרון אף הוזמנה לשבוע עבודה בערד, שם קיבלה סטודיו ותנאים אחרים, ובסיומו הציגה את עבודותיה בתערוכה מקומית".

 

 

 

 

 

 

תערוכות - גרשון קניספל : על התערוכה 'כן, לא, שחור, לבן - 1990

 

 

 

 

"נולדה ל Mural" נולדה לציור קיר.... "100 שירים קדמו לפריצת הדרך החדשה, כפי שהיא מוצגת על הקירות הסובבים אותנו כאן. היא אמרה לי: "ידעתי שהם המצפן לכיוון חדש, מן דחף המתחיל בשירה ונגמר בהמחשה חזותית".... בסערת רגשות שאינה ניתנת לריסון. מכניעה נורית את ניירות הקרטונים שנועדו למעשה לאריזות. ואכן אלה אורזים מאגר אדיר של סמלים וצופנים שמקורם בחוויות טראומטיות, הקשורות לשכול, שכול אישי מאד אשר לרוע המזל הופך לכללי מאד.....אלה מתפרצים כמו לבה רותחת מהר געש פעיל. הוא גולש מעבר לבדים המתוחים על מסגרות עץ קונבנציונאליות, שמידותיהם נתונים מראש...גם הטאבו של מסגרות מסורתיות לא יכול עוד לדחפים השואפים לקרוא דרור לביטוי האישי המהמם שאינו ידוע שובע. והתוצאה הרי היא לפניכם......תערוכה זו מאפשרת מפגש עם אובייקטים היכולים ,ולו ברמז לבטא את גודל האבדה באי שילובם של אמנים כנורית צדרבוים במלאכת הפרסקו, הסגרפיטו וציור הקיר המונומנטאלי....קיר אחד בהיכל התרבות בנהרייה הופקד בידיה.....הוא הפך לאספקלריה מאד אישית למתרחש בו יום יום, והיא הצדיקה את התקוות שתלו בה".

 

 

גרשון קניספל - צייר ואמן בינלאומי. בעבר יו"ר אגודת הציירים והפסלים, יועץ העיר חיפה לאמנות, מורה, ויו"ר אגודת הציירים הארצית - בפתיחת התערוכה שהתקיימה בבית האמנים ע"ש שאגאל בחיפה - 1990

 

 

תערוכות - אירית מילר - התערוכה : כן, לא, שחור, לבן

 

 

 

 

 

"בציוריה של נורית צדרבוים נמצא בדרך כלל דימוי של אדם ודימויים נוספים שניתן לזהותם, לחבר ביניהם ואף מכתיבים את האופי בסיפור, את הדרמה בציור שלה. לא מזמן סיימה נורית ציור קיר גדול בהיכל התרבות בנהרייה. העבודות בתערוכה הנוכחית ממשיכות בעת ובעונה אחת את ציור הקיר, אך גם שונות ממנו מאד. כאן ושם היא עובדת על משטח גדול עם כל הגוף מנסה להשתלט ולתקוף את הנייר או הקיר.....את ציורי הקיר מאפיינת צבעוניות רב גונית - בציורים/רישומים שלפנינו צומצמה הצבעוניות למצע הקרטון ולשחור ולבן......אן מככב הקו, זהו קו אנרגטי, דינאמי, קצבי, ספונטאני. נמצא שימוש בשרבוט, חריטה, התזה והטבעה...בעבודתה מתמודדת נורית עם האיסור של היהדות ליצור צלמיות, עם הרעיון ' אני אמנית יוצרת צלמיות'.... הציורים בתערוכה הם מעין סדרה פתוחה, והיסודות המשותפים לציורים באים לידי ביטוי בחומרים, בטכניקה ובעיקר במוטיבים החוזרים בהם......הציורים נבעו משירים שנכתבו בסמוך ליצירתם, בשירים אלה היא עוסקת בין השאר בתהליך היצירה של ציור ופסל ובד בבד עושה השלכות לבריאה. היא מתייחסת לתוהו, אך גם לכללים, לסדר ולערכים שהם חלק מתהליך היצירה, הבריאה. היא מתייחסת לבחירה, להבחנה ולברירה וגם לחדוות היצירה"...... היא מעלה שאלות, ספקות, התלבטויות ומנסה לקשור בין סתירות. היא שואלת מה האדם? מה מקבלת אישה? מהי אישה? מי אני כאישה? ומתייחסת לאסור ולמותר. ....נושא האישה העסיק אות גם בתערוכת היחיד 'סביבתי ואני' שהתקיימה בבית האמנים על שם שאגאל. שם היא הסתכלה למראה ואחר כך גם ניפצה אותה. הניפוץ והשבירה כחלק מניפוץ הדימוי לפחות כשתי משמעויות. הניפוץ והשבירה כחלק מתהליך היצירה, הבריאה. בציורים שלפנינו דמות האשה היא דומיננטית, אולם בניגוד לאינטימיות ולפרטיות ולמסגרת הבית בעבודות שהוצגו בבית שאגאל, הנושא מופיע כאן בצורה ארכיטיפית כללית. כאן נראה את דמות האם הגדולה כמרכזו של היקום וכמקרוקוסמוס שממנה הוא נובע"

 

אירית מילר – אוצרת ומבקרת אמנות. בעבר אוצרת אמנות במוזיאון חיפה. קטעים מתוך דבריה בפתיחת התערוכה בבמה 2 – תיאטרון חיפה – בוואדי סאליב.

 

תערוכות - גדעון עפרת - על התערוכה 'משיר לקיר' ( כן, לא, שחור, לבן)

 

 

 

 

"נורית שלום רב, מהתצלומים עולה יצירה רצינית מאד ומרשימה מאד. אני חש באמינות ובכוח ואפילו המסתורין הקושר איכשהו את ציורייך לאמנות אבוריגי'ינית – אוסטרלית, לא ברור לי איך....אבוא בעניין רב לתערוכתך בירושלים ונדבר. אשמח להכירך, בינתיים – איחולי הצלחה. ההבטחה מרובה".

 

 

 

ד"ר גדעון עפרת – היסטוריון, חוקר, אוצר ומבקר אמנות. מכתב אישי בעקבות התערוכה שהתקיימה בבית האמנים בירושלים - 1990

תערוכות - תמי אלרועי - עדן : לתערוכה כן, לא, שחור, לבן

 

 

 

 

"...בתערוכת יחיד זו מציגה הציירת פורמטים גדולים, מינימום צבע ומקסימום יצירתיות. ומתוך היצירות עולים מסרים אישיים חזקים ועולם מורכב בעל חוקיות משלו. התערוכה מהווה למעשה את החלק השלישי ביצירתה - שירתה של נורית. תחילתו בציור הקיר במועדון מופת שבהיכל, המשכה בקובץ השירים, שנכתבו על ידי נורית ....והחלק השלישי הנוכחי, שנולד כראקציה לעבודת הקיר......זוהי הפעם הראשונה, שתערוכה ניצחה את ההיכל. האולם, שקירותיו משובצים שחור לבן, נוצח על ידי ציוריה המרשימים של נורית. על אף מגבלותיו של האולם ניכרת התערוכה לעין בעוצמה שאי אפשר להתעלם ממנה. גם לגבי נורית מהווה תערוכה זו, אשר תעבור מנהרייה לבית האמנים בירושלים, מעין ניצחון של תהליך: באמצעות מינימום כלים להגיע למקסימום ציוריות, להביע ניגודים, להביט פנימה באמצעות החוץ ובנוסף לכך ניצחון של ההתמודדות עם החשיפה האישית והביקורת. עם הצלחתה של נורית להעביר מסרים כל כך חזקים, שקיימים בעולמה הפנימי אל קירות ההיכל היא מעניקה למבקרים בתערוכה חוויה אמיתית נדירה, יוצאת דופן, המעוררת רגשות בלב כל רואה מעין: "מנגן (לי) על מיתרים".

 

תמי אלרועי-עדן – מנהלת בית ספר למחוננים בשלומי וכתבת בעיתון המקומי. קטעים לתערוכה שהתקיימה בהיכל התרבות בנהרייה.

תערוכות - גרשון קניספל - על ציור הקיר בהיכל התרבות בנהרייה

 

 

 

 

"נורית צדרבוים רתמה את כל כלי היכולת הרישומית עמה היא מתמודדת בהצלחה, לא רק בבניית דמויותיה, אלא בזה עיקר כוחה- שילובם בחלל נתון "הארוג" היטב, בשתי וערב של צורות הצולבות זו את זו, בהתחשב במבנה, באולם בו קובעת היוצרת את ה "מיורל" ( mural)..... היא ממשיכה במקום בו האחרים הכזיבו..... והרי אין טוב מציורי הקיר לגשר על פערי תרבות, על ידי חיפוש מתמיד לשורשים.....כאן חייבים להיעזר בתחקירים, להעשיר את שפת הצופנים המושאלים מהעולם החזותי. את זאת עושה נורית צדרבוים ללא לאות. בהתמדה הראויה לציון ושבח".

 

 

 

ביקורת ודברים על ציור הקיר בהיכל התרבות בנהרייה

ביום עיון שהתקיים בהיכל - 1991

גרשון קניספל - צייר ואמן בינלאומי. בעבר יו"ר אגודת הציירים והפסלים, יועץ העיר חיפה לאמנות, מורה, ויו"ר אגודת הציירים הארצית - בפתיחת התערוכה שהתקיימה בבית האמנים ע"ש שאגאל בחיפה - 1990

תערוכות - דני קינן - ציור קיר בהיכל התרבות בנהריה

 

 

 

 

 

"בתאריך 4.1.90 נחנך ציור הקיר בהיכל התרבות נהרייה בהשתתפות מזכ"ל ההסתדרות ח"כ ישראל קיסר. הסיבה לפתיחה בהשתתפות רמת דרג זו נבעה מכך שהציירת נורית צדרבוים עשתה עבודת אמנות מהגדולות שנעשו במבני ציבור השייכים להסתדרות......הציור מרשים ומרהיב והפך את האולם למשהו המשאיר את הקהל הנכנס לראשונה לפעור פה. הציור אינו מקשט את האולם – הציור הוא מרכז האולם".

 

 

 

דני קינן - מנהל היכל התרבות בנהרייהן - מתוך רעיון לעיתונות בעקבות טקס הסרת הלוט

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]