[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • Home page
    • חדשות האתר
  • site map
  • About
    • Curriculum Vitae
  • Exhibitions
    • Sarah's Tent – "Pleasure in the Late" - 2005
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • ''The Valley – Wadi Salib''
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • Draw to Close - 1994
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • Draw to Close - 1994
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
  • Research and Articles
    • Self - Portait paintings - out of the research
    • ספר אובייקט - אדם ואגם מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • Art and Education
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • Projects
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

בלוגיסטיקה

אנו נדונים להיות חופשיים

קטגוריות בלוג

  • new בחר קטגוריה (0)
  • אמנות (53)
    • מיצב (3)
    • מיצג (15)
    • עבודות סביבתיות (4)
    • שיר וציור (11)
    • שפת הגוף (5)
    • תערוכות (8)
  • כללי (8)
    • אמנות וחינוך (1)
      • ישיבה תיכונית לאמנויות (1)
    • שיר סיפור (1)
    • שירה (5)
    • תכנים אישיים (0)
  • ציור ושיר (5)
  • קול קורא (4)
  • שירה (1)

פרסומים אחרונים בבלוג

  • קיימת או שלא קיימת - שאלתי ואתם עניתם
  • ארבעים שנה אקוט בדור - יומולדת 40 למלחמת יום הכפורים
  • וכפיה תמכו פלך - תערוכה - נורית צדרבוים
  • זה בא וזה הולך - וכלום לא קורא ( או שהכל קורה)
  • לא נגמר לי הסוס - ואיך זה לעזאזל קשור לאמנות ?

לפרסומים קודמים

פרסומים פופולריים

  • תערוכת התמונות העזובות
  • חגיגות היין - תוסס בגוון ספרדי
  • "ואז באו השירים לחפש" - הנחיית ערב משוררים - נורית צדרבוים
  • וכפיה תמכו פלך - תערוכה - נורית צדרבוים
  • עוד על שפת הגוף - אם כבר מדברים

לפרסומים קודמים

Languages

  • English English
  • עברית עברית
Home » Blogs » nuritart's blog

אז מה קורה? - זה מה קורה

Submitted by nuritart on Wed, 16/10/2013 - 20:58
  • אמנות
  • דיוקן או - בייקט
  • וכפיה תמכה פלך
  • חזות הקול
  • נורית צדרבוים,
  • נוריתארט
  • סוס עץ
  • ספירת מלאי
  • קסם השחמט
  • קשת אילון
  • תערוכות

אחת לכמה זמן, אני, כמו כל בעל מפעל, עושה ספירת מלאי.

 

מה מפעל? מה מלאי?

 

אסביר. מבחינתי עולם היצירה שבו אני פועלת כאמנית פלאסטית, כאוצרת, כמשוררת, כמנחה אירועי שירה ואמנות, כמסאית וככותבת מאמרים, כמרצה וכיועצת אמנות, כמנחת קבוצות ומאמנת NLP   - זה המוסד שלי, אותו אני מנהלת. מפעל. אני מייצרת רעיונות, מממשת אותם, מדברת עליהם, מציגה אותם, מלמדת אותם וכו' וכו'. ואינני מנסה להצטנע, ומאידך גם לא להשוויץ. אלה העובדות ומי שמכיר אותי יודע שיש לזה סימוכין, תימוכין וקבלות.

 

האם העבודות טובות? האם כולם אוהבים?

זו כבר שאלה אחרת, סביר להניח שיש גם ביקורת, ולא כולם אוהבים אבל זה עניין אחר. זה לא מבטל את העובדה שזה המפעל שלי. וחיזוקים לכך קיבלתי כאשר הייתי יו"ר וועדת אמנות קהילה במסגרת שותפות 2000 (פרויקט של הסוכנות היהודית). פעלתי שם כנציגת המכללה שבה הייתי בתפקיד ראש החוג לאמנות. אחרי חמש עשרה שנה בתפקיד החלטתי לפרוש ולחזור למחקר ויצירה ומאחר וכבר לא הייתי נציגה של המוסד (של המכללה) , חשבתי שאין זה נכון שאשמש בתפקיד יו"ר בוועדה (אמנות וקהילה של שותפות 2000) שחבריה הם נציגי מוסדות. אמרתי למנהל האזור שאינני יכולה להיות יותר יו"ר מאחר וכבר אינני נציגת המוסד שמטעמו נשלחתי, ותשובתו אלי הייתה באלו המילים "את מוסד בפני עצמך".

 

זה הוא אמר. אחר כך היו רבים ואחרים שאמרו זאת. אז גם אני אומרת - זה המפעל שלי.

 

ובמפעל עושים ספירת מלאי אחת לכמה זמן, ומדווחים.

 

לכן, זה מה שאני עושה עכשיו - ספירת מלאי ומדווחת.

 

על מה?

 

על המקומות שבהם מסתובבות היצירות שלי. על המקומות שבהם הן עובדות עכשיו. זהו סוג של שותפות. אני עובדת אצלן והן עובדות אצלי. זה מתחיל מזה שקודם כל אני עבד או שפחה שעובדת אצל הרעיונות שלי. אלה (הרעיונות) מנהג מגונה יש להם להשכים קום כשלוש שעות לפני בבוקר, ואז כשאני מתעוררת עלי לרדוף אחריהם להשיגם ולבצעם.


ואני מדגישה, הדיווח כאן, כלומר ספירת המלאי היא לא על כל התערוכות שהצגתי עד כה, אלא על התערוכות שאני מציגה בימים אלה ממש במהלך החודשים ספטבמר אוקטובר 2013 (למעוניינים לצפות ברשימות התערוכות והפרוייקטים שבהם השתתפתי במהלך 30 שנות קיומו של המפעל ניתן להכנס לקובץ המצורף כאן למטה, בסוף הרשימה)

 

אחרי שמילאתי משימה זו, והיצירה כבר קמה, היא הופכת להיות כמו הגולם שקם על יוצרו. עכשיו אני עובדת אצלה. כיצירה, כמו כל יצירת אמנות, אין לה קיום אם היא לא יוצאת לשטח, אם היא לא בשיח, אם לא רואים אותה. אם החלטתי להצטנע ולהשאירה באין רואה במרתפי הסטודיו, אזי כאמנות, כיצירת אמנות היא לא קיימת. אולי היה לי כיף לעשות אותה, אולי הייתה זו תרפיה מקומית, אבל אם היא לא יוצאת, לא נחשפת, לא עומדת באומץ מול בקורת - תהיה אשר תהיה -  אז זו לא אמנות. אמנות צריכה חשיפה, צריכה הקשר, צריכה קונטקסט, צריכה קהל, צריכה שיח, צריכה להביא משהו לעולם, צריכה לספוג בחזרה, זו בעצם החוויה התרבותית.

 

לכן, תפקידי לעבוד אצל היצירות שלי ולדאוג לזה שהן תצאנה אל העולם הרחב. שתוצגנה  במקומות הנכונים בהקשרים הנכונים (במקרה הטוב). אז ספירת מלאי מבחינתי זה למשל לעצור היום, ולבדוק איפה הן עכשיו מסתובבות. ולדווח. אני יכולה לדווח את זה לעצמי ברשימות הקטנות שלי, ואני יכולה כמובן בהזדמנות זו לדווח לעולם, סתם ככה דרך אגב.

 

כי יש לי אתר, כי יש לי בו בלוג, כי יש גם פייסבוק והעולם היום צמא למסור אינפורמציה וגם לקלוט אותה. המרחב נפתח, הוא רחב הוא עמוק, זה עולם הבֶּטָא, ואני כבר הבנתי די מזמן, שאתה האוצר של עצמך, הגלריסט של עצמך, הקופירייטר של עצמך, הפרסומאי של עצמך, איש השיווק של עצמך – אם אתה כמובן מחליט שאתה רוצה, שאתה הולך על זה.

 

בבלוג שלי אני יכולה לכתוב על עולמי שלי, שהוא בין השאר והרבה וכמעט בעיקר כמו שאמרתי המפעל שלי. לכן, זה הזמן והמקום (עד לפעם הבאה) שאני עושה ספירת מלאי, בדיקת נוכחות, בדיקת איכות ומדווחת על כך. לי. ולעולם (מי שירצה יקרא ויידע ומי שלא לא – או שאולי הוא לא בעולם......)

 

אז ככה. ועכשיו, אחרי כל ההקדמה הזאת מתחילה הספירה.

 

הרחק הרחק בעיר יבנה (בדרום) יש גלריה חדשה סוג של נגריה שקראה לעצמה 'סוס עץ'. לכבוד פתיחתה הגלריה יצרה תערוכה גדולה ובה יצירות אמנות בנושא זה -  'סוס עץ'.

עבודה אחת שלי, שמבוססת על עבודת פיסול שלי שבעבר נקראה 'סוס עץ ושורשי הצורה האמנותית' ועתה הפכה מפיסול לעבודה דו ממדית נמצאת שם. כבר חודשיים היא שם, ותמשיך להיות עוד חודש.

 

(לצפייה בעבודות בגודל המלא ניתן ללחוץ על העבודה ולהגדילה)

 

 

מתוך התערוכה - סוס עץ

סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - דו מימד - נורית צדרבוים (1996, 2013 )

 

 

 

בקצה אחר לגמרי של הארץ, בקיבוץ אילון (בצפון), במתחם המרכז המוסיקלי הבינלאומי שנקרא 'קשת אילון' תלויה מיני תערוכה יחיד שלי שבה יש מקבץ יצירות שאותן עשיתי כאשר פעלתי יחד עם רשות השידור 'קול המוסיקה' ו'הערוץ הראשון' בתכנית הרדיוויזיונית שנקראת 'ממעמקים'. התערוכה נקראת 'חזות הקול' ויש בה אוסף עבודות שלי שמשלבות צילום ציור וקולאג'. העבודות מוצגות שם כשלושה חודשים ויהיו עוד כמה חודשים.

 

מתוך התערוכה 'חזות הקול'

 

מתוך פרוייקט ממעמקים - תכנית רדיוויזיונית - בתערוכה 'חזות הקול' - בקשת אילון

 

 מתוך סדרת 'חזות הקול' - 'פוליפוניה של מראות' - נורית צדרבוים 2013

 

 

חזות הקול - מתוך פרוייקט ממעמקים, בקשת אילון - בתערוכה

 

באמצע במרכז הארץ , באוניברסיטת ת"א במתחם של הפקולטה לחינוך אני מציגה מיני תערוכות יחיד. כמה שהיא עצמה 'מיני' כלומר, רק ארבע עבודות, העבודות שם גדולות במיוחד, בגדלים של 200X200 ובדומה לזה. התערוכה שאני מציגה שם נקראת 'דיוקן או – בייקט' והייחוד שלה הוא בעבודות דיוקן שאני מציגה שתמיד משולב בהם אובייקט – כדימוי, כחומר, או כחפץ. אחד הדימויים הבולטים הוא כד. הניסוח, 'דיוקן או- בייקט' מסביר שהכוונה המוסתרת היא שדיוקן יכול להיות אובייקט וגם להיפך אובייקט יכול להיות דיוקן, ואחר כך כל המשתמע מזה.

שם אני מציגה ארבע עבודות - והנה כולן.

 

3 מתוך 4 עבודות בתערוכה 'דיוקן או- בייקט'

 

עבודת דיוקן. מתוך התערוכה 'דיוקן או - בייקט' - באוניברסיטת תל-אביב. שם העבודה רוח כדים

 

'רוח כדים' - מתוך התערוכה 'דיוקן או-בייקט' - נורית צדרבוים   2004

 

 

 

מתוך התערוכות 'תוסס ספרדי' ו דיוקן או - בייקט' - שם העבודה 'אשישות כבדות מיין' בהדהוד של שירי יין של רבי יהודה הלווי

 

 אשישות כבדות מיין (ציטוט משירו של ריה"ל) - נורית צדרבוים 1994

 

 

מעלה חרס - מתוך התערוכה 'דיוקן או- בייקט - מוצגת באוניברסיטת תל-אביב בשנת 2013

 

'מעלה חרס' - מתוך התערוכה 'דיוקן או - בייקט' - נורית צדרבוים (2004, 2013)

 

 

 

עוד אחת במרכז, בעיר פתח תקווה, בגלריה 'הציפור הכחולה', אני מציגה בתערוכה הקבוצתית שנקראת 'קסם השחמט'. שם אני מציגה מספר עבדות, אחת מהם היא ממשפחת סוסי העץ שלי. העבודה נקראת 'סוס עץ , שח – מ(ע)ט'. כדרכי יש כאן לא רק משחק רעיונות אלא גם משחק בשפה ובמילים. זה סוס העץ שלי שעובר הרבה מאד גלגולים ושינויים, הפעם הוא גם הפרש (סוס) של משחק השחמט וזו הסיבה שהוא מרכין ראש ושח מעט.

 

מתוך התערוכה 'קסם השחמט'

 

מסדרת סוס עץ - עבודה בתערוכה 'קסם השחמט' בגלריית הצפור הכחולה בפתח תקווה

סוס עץ - שח מ(ע)ט , בתערוכה 'קסם השחמט' - נורית צדרבוים 2013 (בגלריה 'הצפור הכחולה' בפתח תקווה)

 

 

נחזור לצפון ונזוז קצת לצדדים, והנה אני מציגה בתערוכה המעניינת בגלריה 'נירלה' בבית לחם הגלילית. תערוכה קבוצתית 'מחווה למורה למלאכה' ושם אני מציגה שלוש עבודות, ואני חייבת להודות שהן שונות מאד משאר העבודות שמוצגות שם. מבחינתי המחווה למורה למלאכה זה לא לעשות את מה שהיא לימדה אותנו, אלא לקחת את מה שהיא למדה, למקומות שלי, ולעשות עם זה עוד משהו ומשהו אחר. שם להפתעתי אני מציגה עבודות שיצרתי לפני כשלושים שנה, ועוד עבודה שתחילתה לפני עשרים שנה והמשכה, כדרכי, השנה. יש שם מחווה ושיח ודיאלוג ואפילו ווויכוח עם המורים למלאכה בין אם הוא היה גבר שלימד לנסר ולקדוח (לא אותי, את הבנים, אבל אני למדתי בכל זאת) ובין אם היא הייתה אשה שלמדה לעשות תך שליבה.

 

מתוך התערוכה 'מחווה למורה למלאכה'

 

עבודת טלאים משנת 1985 - נקראה מלך מלכה ונחשפה לראשונה בתערוכה קבוצתית שנקראה 'מחווה למורה למלאכה' בגלריה נירלה בבית לחם הגלילית

'מלך ומלכה' - עבודת טלאים - נורית צדרבוים 1986 (מתוך התערוכה 'מחווה למורה למלאכה' - 2013)

 

 

 

עבודת בדים, מחווה לא מודעת לפיקאסו. דיוקן מבדים. הוצג לראשונה שלושים שנה אחרי שנוצר בתערוכה 'מחוה למורה למלאכה'

בד-יוקן (או מחווה לפיקאסו בלי לדעת) - נורית צדרבוים 1985

 

 

העבודה 'חוט המחשבה' - בתערוכה 'מחווה למורה למלאכה' - עיבוד מחודש של עבודה ישנה. הוצגה בגלריה 'נירלה' בבית לחם הגלילית

'חוט המחשבה' - (עיבוד מחודש של עבודת קיר) - נורית צדרבוים (1994, 2013 )

 

 

עוד אחת בצפון, ממש מתחת לאף שלי, בגלריה/סטודיו שלי 'נוריתארט'. תערוכת בכורה לסטודיו שלי שהפך להיות גם גלריה. שם אני מצגיה את תערוכתי, תערוכת יחיד 'וכפיה תמכו פלך'. התערוכה תוצג כחצי שנה והרבה הרבה עניינים ופעילויות מתרחשים סביבה ובעטיה. בתערוכה אני משמשת בתפקידי הכפול כ'אוצרת - יוצרת'.



 

מתוך התערוכה 'וכפיה תמכו פלך'

 

 

מתוך התערוכה 'וכפיה תמכו פלך' - העבודה בשם זה. בתערוכת יחיד בסטודיו /גלריה נוריתארט

 

 '...וכפיה תמכו פלך...' - נורית צדרבוים - 2013   

  

 

מתוך תערוכת היחיד 'וכפיה תמכו פלך' - בסטודיו/גלריה - נורית ארט

 

 

מתוך התערוכה 'וכפיה תמכו פלך' - נורית צדרבוים בגלריה/סטודיו נורית ארט 2013

 

 

מתוך התערוכה וכפיה תמכו פלך - היצירה 'בובה על חוט' - בגלריה /סטודיו  נוריתארט

 

 

סיימנו עם הרגליים על הקרקע, בעולם המציאותי. אפשר לעבור גם לעולם הווירטואלי. גם שם עבודותיי עובדות. בתערוכה הקבוצתית הווירטואלית של כתב העת 'בגלל' – חבורה ספרותית לשירה וספרות, שעם חבריה אני נמנית גם כמשוררת ששיריה מתפרסמים שם, גם כמסאית שכותבת מאמרים, וגם ובעיקר כאוצרת התערוכות באתר. שם אני בכובעים של אוצרת- יוצרת, משום שכל תערוכה שאני אוצרת בה אני גם משתתפת. התערוכה הנוכחית היא בנושא 'גיבורים וגבורה' – ושם אני מציגה סדרה של 10 ציורי דיוקן עצמי, חלק מתוך המסע המחקרי שלי, מחקר שמשלב אמנות פסיכולוגיה ופילוסופיה, והעבודות הם תחת הכותרת של 'מסעו של הגיבור' שזהו מונח שהושאל לעולם הפסיכולוגיה מתחום המיתולוגיה. העבודות מדברות , מתייחסות ומציגות תהליכים של התפתחות עצמית – ובעצם סדרה מסוימת מתוך פרויקט מחקרי ענק בתחום 'דיוקן עצמי'.


מדגם מתוך סדרת העבודות שמוצגות בתערוכה 'גבורים וגבורה' - דיוקן עצמי תחת הכותרת 'מסעו של הגיבור'




 
מתוך אסופת דיוקנים בתערוכה 'גיבורים וגבורה' - מסעו של הגיבור - דיוקן עצמי.     מתוך תערוכה בכתב העת בגלל - גבורים וגבורה - דיוקן עצמי/ מסעו של הגיבור - נורית צדרבוים   

מתוך סדרת דיוקן עצמי - בתערוכה בכתב העת בגלל - בנושא 'מסעו של הגבור

 

מתוך אסופת דיוקן עצמי, בתערוכה בכתב העת 'בגלל' - בנושא 'מסעו של הגבו'

מתוך אסופת עבודות דיוקן עצמי שהוצגו בתערוכה הויטרואלית של כתב העת 'בגלל' - בנושא 'מסעו של הגבור

מתוך אסופת ציוריי דיוקן שהוצגו בתערוכה הווירטואלית של כתב העת 'בגל' הנושא מסעו של הגיבור

 

מתוך אסופת דיוקן עצמי, בתערוכה הווירטואלית של כתב העת 'בגלל' בנושא 'מסעו של הגבור' מתוך אסופת ציורי דיוקן עצמי בתערוכה הווירטואלית של כתב העת 'בגלל' - בנושא מסעו של הגבור מתוך אסופת ציורי דיוקן עצמי בתערוכה הווירטואלית של כתב העת 'בגלל' בנושא 'מסעו של הגבור'

גוף עבודות מתוך אסופת ציורי דיוקן עצמי - בתערוכה הווירטואלית של כתב העת 'בגלל' בנושא 'מסעו של הגיבור



 

תערוכה קבוצתית ווירטואלית אחרת שבה אני משתתפת היא של האתר שמקיים תערוכות מכירה על פי נושאים. נושא התערוכה הוא 'זיכרונות ילדות' ובה אני מציגה סדרה של הדפסים שגם הם שייכים ל'סוס העץ' – בבחינת סוס העץ כמשחק ילדים.


מתוך סדרת עבודות והדפסים - סוס עץ משחק ילדים


 
מתוך סדרת סוס עץ - הדפסים - משחק. בתערוכה הווירטואלית 'זכרונות ילדות' מתוך אסופת סוס עץ משחק ילדים. בתערוכה הווירטואלית זכרונות ילדות   סוס עץ בתערוכה ווירטואלית זכרונות ילדות מתוך אסופת הדפסים סוס עץ משחק ילדים בתערוכה הווירטואלית זכרונות ילדות   
 מתוך סדרת עבודות והדפסים סוס עץ בתערוכה הווירטואלית זכרונות ילדות  מתוך אסופת עבודות והדפסים בסדרת סוס עץ משחק ילדים בתערוכה הוירטואלית זכרונות ילדות  מתוך אסופת הדפסים סוס עץ משחק ילדים בתערוכה הווירטואלית זכרונות ילדות  מתוך סדרת הדפסים סוס עץ משחק ילדים בתערוכה הווירטואלית זכרונות ילדות  



 

ואחרונה ווירטואלית, חשובה ומשמעותית. הגלריה הנודדת, שאותה מנהל האמן והאוצר אורי פרץ הזמין את עבודותיי להשתתף בגלריה שלו. אחת לזמן מסוים, בוחר פרץ אמן מסוים, כותב על מאמר ומציג אותו באתר שלו שנקרא 'כיכר העיר' /הגלריה הנודדת. פרוייקט שמשתף פעולה עם משרד החינוך ועם מט"ח. שם מוצג אוסף עבודות שלי שנבחרו על ידי פרץ בלוויית מאמר שמתייחס לעבודותיי ולדרכי האמנותית. התערוכה הנודדת שבחר להציג אורי פרץ נקראת 'דיוקן בדיוק כאןן'  וגם שם הוא מציג עבודות מתוך אסופת ציורי הדיוקן.



דיוקן בדיוק כאן - לחץ כאן כדי להגיע לגלריה הנודדת
אני תבנית נוף - פריט מתוך ציורי דיוקן בגלריה הנודדת של אורי פרץ במאמר דיוקן בדיוק כאן


 

לא תגידו שזה לא מפעל. העבודות שלי, חלקם מלפני שנים רבות, חלקם עבור עיבודים וחידושים, חלקם התרעננו משנת היופי של 100 שנה, חלקם נוצרו לא מזמן. אבל אני תמיד אומרת 'יצירות ישנות הן לא יצירות ישְׁנות' ואם הן כן, אז צריך להעירם.

אמרתי, אני עובדת אצלן. אז זה מה שאני עושה.

 

עוד מעט העונה תסגר. 8 תצוגות שאני משתתפת בהם יורידו תריסים, היצירות תחזורנה לנמל הבית , יהיו בטח אחרות. יכול להיות שננוח קצת, הן ואני. אבל נכון לעכשיו עשיתי את המוטל עלי – כמו שאמרתי ספירת מלאי, ומילוי דוחות על תנועת המוצרים במפעל שלי.

 

אם במקרה, הייתם סקרנים ונכנסתם וקראתם את הדוחות, כי הרי אפשרתי לכם להציץ. אני מקווה שנהניתם. אם יש לכם מה להגיד, לשאול, לבקר, להוסיף, אתם מוזמנים. יש כאן מקום לתגובות.

 

 

כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים

 

 

 

 

 

 

  • nuritart's blog
  • Share

נורית יקרה אני חושב שאת אחת

Submitted by גיא רגב (not verified) on Thu, 17/10/2013 - 16:12.

נורית יקרה אני חושב שאת אחת מהאומנים המיוחדים שקיימים בארצנו הנחמדת הציור משקף כמה רב גונית את הצבעים החמים הבעות הפנים.שאפו

  • reply

גיא תודה על תגובתך. נעים

Submitted by nuritart on Fri, 18/10/2013 - 04:18.

גיא תודה על תגובתך. נעים ומשמח לדעת. וממה שעכבתי אחר יצירתך, גם עשיית מבורכת ביותר.

  • reply

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

More information about formatting options

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]